2011. január 26., szerda

Vezető-követő

Ma is, mint minden nap voltunk sétálni este. Először amolyan felvezetőkörnek a környéken sétáltunk. Maya póráz nélkül mögöttem vagy mellettem gyalogolt, néha korrigáltam, hogy ne menjen elém de nem volt semmi probléma vele. Kereszteződésnél megállt minden parancsszó nélkül, simán csak megálltam és ő is. Biggie az elején póráz nélkül indult de mindig leállt szaglászni amire nem kapott engedélyt és nem szeretek senkire várni szóval kapott egy pórázt és csak 10 perc után került le róla. Utána már tudta, hogy haladunk és nem állunk meg :D Az utcai séta után letértünk az útról és kimentünk a parkba. Ott egy kicsit még jöttek mögöttem majd kaptak engedélyt rohangálni. Maya mint egy idióta sprintelt a parkba fel alá, nagyon jó volt nézni!!! Biggie úgyszintén futkározott viszont sokszor hiába hivtam nem figyelt szóval durr bele kapott egy kis fegyelmet majd tudta hol a helye. Maya körbe-körbe futott majd vissza hozzám dicséretért aztán újra futás. Kb fél óra rohangálás után magamhoz hivtam őket és a környéken még pár kört tettünk és jöttünk haza. Megvacsiztak és most alszanak :)


Zazizni is voltam ma, megint volt kutyás találkozásunk. A másik kutya ugatott és totál izgatott volt viszont mi Zazival simán elsétáltunk előtte. Hazaérve mondtam a gazdinak mi volt és mondta, hogy nála mindig vicsorog és ugat Zéé. Elmagyaráztam neki a technikát és, hogy mit csináljon és nagyon jól fogadta. :)

4 megjegyzés:

  1. Megint kérdeznékXD Mikor Biggie nem reagál a hívásra, akkor hogy regulázod meg? Mikor ilyenkor elindulok feléjük, akkor már ők is elindulnak hozzám vissza, és mire összetalálkozunk, megadják magukat. Ilyenkor sose tudom, hogy fegyelmezzek-e még, hogy ezen a ponton még az engedetlenségükért vagy már a visszajövetelükért rovom meg őket:S Úgy irigyellek, hogy ilyen szépen tudod kezelni a két kutyát együtt. Próbálom eltanulni:D

    Épp most nézegettem a várható agility versenyeket. Az IMCA előtt ti nem is mentek már versenyre?

    VálaszTörlés
  2. Mikor Biggie is elindul akkor elindulok a másik irányba ezzel is sürgetve őt és mikor utolér akkor megdicsérem. Viszont mikor szólok neki és nem reagál akkor odalopózom hozzá jó halkan és elkapom a grabancát és megfogom a pofáját. Általában ez segit de ha megint nem figyel akkor lefektetem a hátára és addig úgy marad ameddig én akarom.

    Az IMCA időpontja van csak kiirva, a válogatóké nem. Kb 5 válogató van és az összetett alapján derül ki, hogy ki mehet ki az IMCA-ra (ha jól tudom :D )

    VálaszTörlés
  3. Hm, nálunk akkor a lopakodással van baj, nem tudok úgy odasurrani, hogy ne vegyenek észre:D Amint elindulok felé, hogy na most kap, már jön is oda kúszva-mászva. Ez az a pont, hogy akkor ilyenkor érti-e vajon, hogy a szidást azért kapja, mert nem azonnal jön. Szerintem csak azért hunyászkodik meg, mert felismeri a testtartásomon és a hangomon, hogy ezután baj szokott lenni. Raadásul Mangó meg a grabanc... a nagy meláknak kb. olyan mintha cirógatnám a nyakát:D

    Az ilyen válogatók hogy működnek, hogy számítják a pontokat? Nem értek hozzá:$ Mindegyikre el kell menni, vagy csak egyre?

    VálaszTörlés
  4. Akkor viszont ha nem tudsz odamenni hozzá akkor dobd a lábai közé a pórázt ezzel is kizökkentve az addigi állapotból. Ez is beszokott válni!

    Az összes válogatóra el kell menni szerintem de mivel még nem voltam egyen sem ezért fogalmam sincs. Majd ha ki lesznek irva az infók majd kiteszem ide is :)

    VálaszTörlés