2010. augusztus 25., szerda

Általánositás

Sokszor kihangsúlyozom bárhol is legyek mikor szóba jön, hogy nagyon feltudom húzni az agyamat azon ha általánositják a beaglet mint buta, makacs és nevelhetetlen kutya. Nem értem minek kell beskatulyázni a fajtákat, egy se ugyanaz a fajtán belül mindenhol lehetnek bökkenők még a jóhirü kutyáknál is. Nos a napokban megint megkaptam ezt, hogy miért engedem el Mayát, nem félek, hogy elszökik hiszen a beagle nagyon szökős és szó szerint lehülyézte őket. Bárhova megyünk az emberek teljesen megvannak lepődve azon, hogy nem húz a pórázon, ha anélkül van nem szökik el, megáll a járda szélén stb. Kitágult pupillával figyelik ahogy mi közlekedünk és sokszor csak annyit mondok, hogy igen, mert foglalkozok velük nem pedig kerti diszek. Na mindegy lapozzunk csak annyira bánt, hogy az én imádott fajtámra mindenki elkezd köpködni még sok agilitys is meglepődött rajtunk, hogy wow biglivel lehet ilyet??? Meg lehet nézni egy Budakalászi párost, az előző heti agility vizsgán A3-ok lettek!!!! Nagyon összeillenek és szépen dolgoznak. Nekem is ez a célom, hogy huh A3 de még nem érzem azt, hogy oda illőek lennénk. Mayának sokszor van, hogy lankad a figyelme nekem pedig felszabadultabban kéne mozognom a pályán és agyban jobban ott lenni. Ha ez megvan jöhet a szintlépés. (ezt jövőre tervezem) Biggievel meg még messze vagyunk az A2-től szerintem. Nagyon ügyes, gyors, pontos de annyira még nincsenek iveink, nagyon mellette kell lennem és ehhez nekem is fejlődöm kell. Mindig én rontom el a futamot vele hiszen elhúzom magammal aminek megtagadás lesz a vége szóval lesz még munka bőven de megéri hiszen mindent a jó agilityért ;-)
Kicsit máról: Mayát ma annyira felpörgettem, hogy ugatott a szlalomban.Sose csinált még ilyet. A szlalom mellé kitettem két ugró akadályt, megálltam a szlalom előtt és mondtam neki, hogy hopp-tovább-szlalom és simán megcsinálta miközben én ott álltam a szlalom mellett és vezényeltem. Imádom!! Kár, hogy versenyen néha lankad a figyelme....De majd még igazitunk rajta nincs még semmi sem veszve.

4 megjegyzés:

  1. Igen, sajnos a beagle gyakori célpontja az ilyen előítéleteknek. Pont azért, mert sokan megveszik a helyes pofija miatt, nem törődve a fajta szükségleteivel vagy adottságaival, aztán csodálkoznak, hogy a kutya magától nem tanul meg viselkedni... Minden kutya viselkedése visszatükrözi a gazdáját, és ha a kutya kezelhetetlen, akkor ott a nevelésben van a bibi, nem a fajtában. Mondjuk milyen büszke lennék, ha csak fele annyira meg tudnám tanítani engedelmesre Mangóm, mint te Biggiet és Mayát:)
    Szerintem nem kell aggódnotok az A3 miatt, Maya nagyon pörgős és ügyes, és minden versennyel tanultok valamit, amivel közelebb juttok a szintlépéshez. Csak így tovább!

    Nem idevágó téma ugyan, de szeretném megkérdezni, hogy mikor Biggie és Maya kajál, akkor te megvárod mellettük, hogy befejezzék? Mangó és Brúnó már együtt esznek, az utolsó falat után már mennek a másik tányérjához, viszont ha közben Mangó odamegy Brúnóhoz, azt azért zokon veszi. Úgyhogy végig mellettük kell állnom. Nem tudom, ez normális-e. Tiszta vicc, hogy évekig két kutyánk volt, de mivel nem én neveltem őket, csak most szembesülök ilyen alapvető kérdésekkel.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem (is) átkell nézni az ilyen "jkommentárokon". Kinem állhatom mikor egy kutyát első látásra elitélik a kinézete miatt. Ha beagle, akkor szökős. ha dobermann akkor véreb. Ha pitbull akkor harcikutya.Ha yorki akkor idegbeteg Istenem de utálom ezekeket. És az előzzőhöz: Igen ,tényleg bámulatos hogy mennyire engedelmesek Biggiék. Mollynak még ezen tanulnia kéne. xd. Tegnap megtetük az első" igazi szabadon sétálásunkat". Különösebb gond nemvolt, csak néha előre mentx).
    Mangolucus: Ez nem ide, de a a két dobermannunk nekünk együtt esznek a kennelben és semmi baj nincs, azt leszám,itva, hogyha femi hamarabb megeszi akkor megy a Dizzyéhez, akit nemérdekel x(. De sok sikert a problémák kiküszöböléséhez:)

    VálaszTörlés
  3. Mangó: Igen, én mindig megvárom mig befejezik és amikor kitisztogatják a másik tálját már veszem is el és teszem be a garázsba.

    VálaszTörlés
  4. Ok, köszi mindkettőtöknek a választ:)

    VálaszTörlés