2010. augusztus 12., csütörtök

Klikker

Pár napja teljesen rá vagyok kattanva a klikkerre. Nézegetek youtuben videókat, hogy mikre meg nem tanitják ezzel az eszközzel az emberek a kutyáikat és más állataikat is. Nagyon tetszik és mondta edzőm, hogy ő nemrég elhagyta az övét de hamarosan rendelni akart a www.vakkanto.hu olalról de mivel sok a postaköltség körbekérdez mindenkit a csapatban nem e akarnak ők is valamit, mert akkor kevesebb lenne. (végülis az egész onnan indult ki, hogy irtam neki, hogy vajon érdemes lenne e nekiállnom a csajokkal klikkerezni, mert szerintem nagyon élveznék és ekkor ajánlotta fel, hogy akkor rendeljünk közösen de előtte kérdezzünk körbe) Na a lényeg a lényeg, hogy lesz klikkerem már csak idő kérdése az egész. Szerintem nem lesz rossz beruházás, mert Maya imád tanulni Biggienek meg sokkal könnyebb lesz elmagyaráznom mit is akarok. Na majd meglátjuk, mindig irok, hogy mik sikerültek, hogy haladunk stb.
Ettől a videótol indultam be nagyon:

12 megjegyzés:

  1. Én is a vakkantóról szoktam rendelni, ha kell valami. Néztem a retrieverpórázt, na olyan ott nincs. Van olyan hogy bőr felvezető póráz, ami 6210Ft, és nylon kiállítási póráz, ami 860 Ft. Nem tudom, hogy érdemes lenne-e a nylon-t megrendelnem, mert lehet hogy elszakadna(?). Viszont árban eléggé barátságos, csak 860 Ft. És amit te is említettél, az a postaköltség. Ha 5000 alatt rendelek, akkor a kiszállítási költség 1500 Ft. :O Hát még nem döntöttem ...

    VálaszTörlés
  2. Hát igen elég húzós ár de most irtak vissza csapattársaim, hogy akarnak frizbee-ket már kb 3-man irtak szóval meglesz ez olcsóbban is ;-)

    VálaszTörlés
  3. A frisbee-t én is onnan rendeltem. :))
    Körbekérdezgetek egy-két ismerőst, hátha.

    VálaszTörlés
  4. Én nem annyira ismerem a klikkert. Annyit tudok róla hogy valami oylasmire jó hogy hogyha a kutya jót csinál akkor klikk és jutalomfalat. De akkor ezt élete végéig igy kell csinálni. Hogy klikk jutalomfalat. Szóval kel h lehgyen nálad jutalomfalat mindig. Viszont ha klikker nélkül dolgozol, pozitiv megerösitésekkel, akkor egy idő utánn elis lehet hagyni a jutalomfalatot, vagycsak ritkábban adni. És nemtudom miért, de nekem annyira mű a klikk. Tehát hogy nem te doicséreed megm,, és emis mondhatod hogy szupeer, okos kutya, jókutya, ügyes kutya. hanem klikk. Persze biztos van jó oldala is hiszen olyan szinten elterjedt hogy csak na, meghát én nemis ismerem annyira. iszont ha a klikkerrel gyorsabban lehet tanitani a kutyát akkor lehet hogy nekikéne állnom .
    És hogyan lehet a klikkre szoktatni a kutyánkat ?:/ xD Bocsi hogy zavarlak de muszályvolt leirni :) Anna és Molly

    VálaszTörlés
  5. Lehet dicsérni a kutyust miért ne lehetne? A klikker arra jó, hogy a legmegfelelőbb időben a leggyorsabban elkapd a kutyust. Nem tudom jól elmagyarázni de tanitásnál nagyon hasznos. Sokan úgy csinálják, hogy amikor új trükköt tanitanak akkor használják máskor meg nem.

    VálaszTörlés
  6. Itt le van irva minden a klikkerről:
    http://www.klikker.hu/

    VálaszTörlés
  7. Értem és köszii. Én ugy hallottam, hogyha klikkerezünk, akkor szavakkal egyáltalán nem lehet dicsérni, viszonta ha ez nenm igy van, akkor mindenféleképpen belevágok :D

    VálaszTörlés
  8. Nézd csak meg a videót ami ennek a bejegyzés alján van...Klikk és a csaj azonnal "yes" szóval dicsér. ;-)

    VálaszTörlés
  9. Hali! A klikker.hu tényleg nagyon hasznos meg már létezik magyar könyv is a témában. Én klikkerezem a kutyámmal (sőt az egyik nyuszimmal is próbáltam már), bár megvezetéssel tanítom (vagyis megmutatom neki, hogy mit szeretnék, nem pedig várom, hogy ő kitalálja), amivel kevesebb mindent lehet elérni. Szerintem nagyon hasznos, mert mp-re pontosan tudod jelezni a kutyádnak, hogy milyen mozdulatot vársz el tőle. Klikk mellé pedig nyugodtan lehet szóval is dicsérni. Emellett egyáltalán nem arról van szó, hogy élete végéig kell klikkert használnod. Mikor rögzül a kutyában a viselkedés, akkor elhagyhatod a klikkert, és marad a szóbeli dicséret és jutalomfalat, majd a jutifalatot is elhagyhatod.

    VálaszTörlés
  10. Tanitási eszköz végülis a klikker amivel sokkal gyorsabban és érthetőbben tudod a kutyának a tudomására adni mit is vársz tőle. Ennyi az egész :P

    VálaszTörlés
  11. Igen értem. A videót már akkor megnéztem amikor olvastam a bejegyzést. Ugylátom akkor engem kicsit félrevezettek. És mégegyszer köszii. Remélem beválik. Igen énis hallottam a könyvröl, lehet hogy azt is megkéne rendelnem a klikkerhez, hbár az internet világában még a könyvre sincs annyira szükségem :D

    VálaszTörlés
  12. Azért jó ha meg van a könyv szerintem ott sok olyan dolgot leirnak ami mondjuk neten lehet nincs fent. Bár nem tudom én nem fogom megvenni hiszen nagyon sok közeli ismerősöm használja a klikkert és nagyon is jól szóval ha valami segitség kell hozzá akkor őket nyugodtan felkereshetem. :)

    VálaszTörlés