2010. augusztus 31., kedd

Tanultunk

Unatkoztam tegnap igy hát mit is csinálnék mást, kimentem a kutyákhoz és elkezdtem nekik új trükköt tanítani. Valahol láttam, hogy egy kiskutya beleugrott egy vödörbe és ott ült. Felesleges trükk de elég mókás na meg legalább kezdünk magunkkal valamit ilyen csúnya időben. Szóval a "bele" vezényszóval tanítom nekik és pikkpakk megértették. Eleinte (mint minden mást is) elkezdtek átugrálni és bambultak rám nagy szemekkel. Aztán egyik láb jutalom, másik láb jutalom és megvilágosodtak, hogy ha belemásznak akkor kapnak jutalmat. Onnantól kezdve bármikor a vödör környékén mászkáltam ők azonnal bele akartak menni.
Sokszor mondják nekem azt, hogy mivel és hogyan tudom igy megtanitani a kutyáimat -mert hiszen ők beaglek akik buták ne felejtse el senki sem...- A megoldás pedig az, hogy kiskoruktól fogva, egészen 2 hónapos koruktól fogva tanitva vannak, az agyuk mindig megvan mozgatva szóval fogékonyak bármennyi idősek is legyenek. Na meg ha élvezettel csináljuk...az még jobb! Nem gondolná az ember, néha még én is ámulatba jövök, hogy -leginkább- Maya mennyire tanulékony és milyen hamar elsajátítja az újabb dolgokat. Biggie nehezebb eset, de elég türelem mellett vele is haladok. Most várom a klikkert, elvileg a hétvégén vagy jövő héten megkapom. Már nagyon várom, mert olyanokat szeretnék velük megtanitani amit máshogy nem tudnék. -szerintem-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése