2010. szeptember 18., szombat

Beagle team


Unatkoztam és áthoztam a srácokat (Benyt és Joeyt) Nagy hancúr és farkcsóva mikor csajok meglátták őket. Kis játék meg körbeszimat majd kimentem velük a parkba. Nem kis feladat volt hiszen Benyt és Joeyt nem sétáltatják és alig foglalkoznak velük sajnos (korán kelnek későn érnek haza és semmi idejük nincs a munka mellett a kutyákra. Max 1 órát dobálják nekik a labdát és annyi) Szóval én vagyok az amolyan pótanya számukra. Nos ebből adódóan húznak mint a meszes a pórázon, ide oda cikáznak. Mielőtt viszont elmentem volna mindegyikükkel a parkba az utcában egyenként mentem velük egy kört, hogy tudják mi a szitu. Nagyon szépen mentek a végén már nem is húztak szóval fogtam mind a 4-et és irány a Haleszba. Örömömre nem volt kint senki értve ezalatt azt, hogy nem voltak bicajozók,futók,kutyások stb mivel, hogy nagy pocsolyák álltak mindenütt a parkban. A biglik persze élvezték Maya és Joey fel-alá rohangáltak a pocsojákban nagyokat fröccsentetek közben. Biggie minden apró vizes környéket messzire elkerült, mert tudni illik, hogy a nagyságos asszony nem kedveli a nedves területeket. Ki nem állhatja a vizet még a táljából is úgy lefetyel, hogy kidugja az orrát a tálka szélére. Beny is nagyon élvezte a szabadságot és a jutalomfalatnak köszönhetően mindegyikük elsőre visszajött ha hivtam őket. Jó volt látni mikor 4 mosolygós kutya rohan feléd, nagyon nyugtató hatású és büszkeséggel tölti el az embert. Kb fél óra elteltével megjelent edzőm és két bordere + westije akikkel jó nagyot rohangáltak a kutyáim. Majd jött egy fiatal barna dobermann de gazdája nem merte elengedni. Mire rávettük, hogy sose fogja tudni igy kutyák közé vinni elengedte pórázzal és Maya jól megfuttatta. A dobi és Maya nagyon egymásra talált szépen elvoltak a gazdi pedig megnyugodhatott,hogy nincs itt semmi probléma.
Itthon még agy tornáztam velük az agility keretein belül. Benyvel nem őt nem érdekli ez a dolog és nem akarom erőltetni. Joey fantasztikus kutya annyira jó lenne ha többször is tudnám vinni edzésre. Eddig kétszer volt és nagyon megvagyok vele elégedve. Itt egy videó miről is beszélek:




Enyém kutyik meg hát természetesen okosakügyesekszépek :DDDD Ja és láthatjátok az újdonsült pallónkat. Mint már emlitettem nem szabványos méretekkel de itthoni gyakorlásnak nem rossz :)

6 megjegyzés:

  1. Te jó ég, hogy ezek milyen helyesek együtt:D Joey tényleg ügyes kutyus, nagyon megy neki ahhoz képest, hogy még csak kétszer volt. Az otthoni agility pályátoktól meg külön dobtam egy hátast:D
    Amúgy te hogy tanítod őket, hogy ne húzzanak pórázon? Brúnó is olyan, hogy amint kilépünk a kapun, nekifeszül és húz. Ilyenkor megállunk vagy megfordulunk, de csak nem esik le neki a tantusz. Bár két kutyával úgy tudnék sétálni, mint te néggyel! Elképesztő!

    VálaszTörlés
  2. Szoktad nézni Cesar Milliam müsorát? A csodálatos kutyadoki. rengeteg hasznos dolgot elmond benne a fazon eszméletlen milyen kisugárzása és érzése van a kutyákhoz.
    Először is egy izgatott kutyával nem tudunk semmit sem kezdeni. A kapu előtt állva ha izgatott nyugtasd le (ültesd le és addig ne nyisd ki a kapuajtót mig le nem nyugszik.) Először te mész ki az ajtón majd jöhet utánad ő is. Ha megint felizgatja magát és elkezd húzni érintéssel zökkentsd ki abból az állapotból. (sss és érj hozzá az oldalához) Amint rád figyel nem pedig a környezetére tovább mehettek. Ha megint húz rántsd meg a pórázt de ne felfele hanem visszintesen.
    Ja és egy fontos dolog ha nagyon makacs akkor a nyakörvet jól a füle tövéhez tedd olyankor sokkal jobban irányhithatóak.

    VálaszTörlés
  3. Ja, láttam már pár adást. A séta nálunk mindig úgy kezdődik, hogy kapuban leülnek, és mikor nyugi van, akkor jöhetnek. Ez már fejlődés, mert Brúnó korábban, ha meglátta a pórázt, egyszerűen kirontott a kapun, vagy olyan hisztit levágott, hogy még minket sem engedett ki:) Szóval most a kijutás már szépen megy, de amint kiértünk, puff, kutya megindul, befeszül, mint aki azt gondolja, "gyere, majd én húzlak, csak menjünk már". Az érintéssel próbálkoztam már, bár nem sétánál. Elengedés is úgy megy, hogy csak ha szépen ül és rám néz, akkor mehet. A póráz megrántása amúgy működik, csak gondoltam, hátha van finomabb módja is:) Amúgy te használod a módszereit? Én próbálom, de nem mindig működik, nekem azért nem olyan a fellépésem, mint neki. Ő olyan született vezér:) Most azért szemezek a könyvével is.

    U.i.: Bejelöltelek Youtube-n, ha nem baj:)

    VálaszTörlés
  4. Én is szoktam nézni a műsorait. :) Nekem is nagyon tetszik! Nagyon ért hozzájuk!! Én próbálom megfogadni a tanácsait.. :)
    Amúgy amikor elsőnek engedted el a kutyáidat nem féltél, hogy esetleg nem akarnak visszajönni? Mert én már voltam úgy... :S
    Amúgy a pályátok tényleg lenyűgöző!

    VálaszTörlés
  5. Nággyon jó a pályátok és ezsméletlen ügyik a kutyuk.
    Nekem könyvem is van Cesartól. Mert magyaro.n is kapni lehet ugye. Hunornál bevállt a nyugodt magabiztos energia ő gyönyörüen sétál. A Totónál nem vált be sajnos semmi :(

    VálaszTörlés
  6. Mangolocus: Ha nem érzed, hogy te vagy a falkavezér akkor a kutyád hogy érezhetné? Legyél határozott vele szemben. :)

    Szofi: Nem, sohasem aggódom valami miatt, mert akkor biztosan befog teljesedni. Tudom milyenek a kutyáim, tudom mikre kell odafigyelni és tudom mivel lehet őket motiválni.

    Mirza: Mindegy kutyához máshogy kell viszonyulni. Valószinüleg azért nem válik be sok módszer Totónál, mert rossz oldalról közelitesz felé.

    VálaszTörlés